Vilkår for medlemskab

Disse vilkår er gældende fra d. 29.09.2023 og erstatter alle tidligere udgaver af vilkår for fordelsprogrammet SPAR SAMMEN. 

SPAR tilbyder dette fordelsprogram, som administreres og ejes af Dagrofa ApS, CVR-nummer 38714295, Kærup Industrivej 12, 4100 Ringsted. 

Har du spørgsmål, kan du skrive til os på kundeservice@spar.dk eller kontakte os på telefon 8820 6813. 

Du kan læse om vores behandling af dine personoplysninger og dine rettigheder i Dagrofa privatlivspolitik

 

1. Tilmelding og medlemskab 

1.1  

Privatpersoner, der er fyldt 18 år, og som er bosiddende i Danmark, kan blive medlem af fordelsprogrammet SPAR SAMMEN. Det er uforpligtende at blive medlem – du forpligter dig således ikke til køb. 

1.2 

Tilmelding sker via app’en SPAR SAMMEN. Du skal downloade app’en, som du kan hente i App Store eller Google Play. 

1.3  

For at blive medlem skal du have en e-mailadresse og et mobilnummer.  Ved tilmelding skal du indtaste dine oplysninger (minimum navn, e-mailadresse og mobilnummer). For at aktivere og benytte fordele i SPAR SAMMEN skal du desuden registrere det/de betalingskort (op til 5), som du ønsker at anvende til fordelsprogrammet. Alle gængse betalingskort kan tilknyttes, fx Dankort, VISA, MasterCard, VISA Electron, American Express m.v. Dine betalingskortoplysninger opbevares i et sikkert miljø hos vores certificerede samarbejdspartner, og SPAR er ikke i besiddelse af dine betalingskortoplysninger. Vi understøtter Google Pay med Mastercard og Apple Pay med VISA, men da teknologien endnu ikke er færdigudviklet, kan der ske fejl, hvor rabatter ikke udbetales. Vi anbefaler derfor, at du benytter fysiske betalingskort i vores butikker.

1.4 

Ved din tilmelding accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger med henblik på at kommunikere med dig om og administrere dit medlemskab og dine fordele. Desuden skal du give samtykke til, at vi må sende dig markedsføring via e-mail og push-beskeder i medlemsapp’en.  

Dit samtykke indebærer, at SPAR behandler dine oplysninger, som er tilknyttet dit medlemskab, eller som er indsamlet via særskilt cookiesamtykke, til at målrette markedsføring til dig i e-mails, medlemsapp og på hjemmesider. Det kan du læse mere om i Dagrofa Privatlivspolitik

 1.5  

Ved tilmelding skal du vælge en favoritbutik, som er den butik, du vil have din tilknytning til. Du kan frit vælge blandt alle SPAR-butikker i Danmark. Din favoritbutik er den butik, som du vil modtage lokale fordele fra.  

1.6 

Har du ændringer til dine oplysninger eller vil ændre favoritbutik, eller ønsker du at registrere andre betalingskort eller forny betalingskort, skal du selv opdatere dette i app’en eller ved at logge ind på spar.dk. 

 1.7 

Ved din tilmelding opretter du din personlige adgangskode til login. Hvis du har glemt din adgangskode, kan du få tilsendt et nyt ved at klikke på linket ”Glemt adgangskode?” i forbindelse med login og herefter følge instruktionerne, som du modtager via den tilknyttede e-mail. 

1.8 

Dit medlemskab er personligt, og du kan ikke overdrage medlemsfordele til andre medlemmer. 

 

 
3.  Fordele ved medlemskab 

3.1 

Som medlem af SPAR SAMMEN får du adgang til forskellige fordele gennem en række forskellige kampagner og fordelskuponer. Alle kampagner og fordelskuponer skal aktiveres i app’en for at blive registreret i forbindelse med dit køb i butikken.  

 3.1.1 Medlemspris 

Som medlem får du adgang til at købe specifikke varer eller produktgrupper til medlemspris. Medlemsprisen aktiveres i app’en, og når varen scannes ved kassen, vil prisen automatisk blive justeret, når du betaler med dit tilmeldte betalingskort. Benytter du ikke det/de tilmeldte betalingskort, får du ikke varen til medlemspris. Der vil for alle medlemspriser være specificeret gyldighedsperiode og hvor mange varer, du som kunde må købe i ét køb. Din medlemspris udregnes på din vare, inden du betaler for den. Du behøver ikke at vise kuponen ved kassen. På bonen står der ”Fordelsrabat” under den eller de varer, som du har fået til medlemspris. 

3.1.2 Stempelkort 
Stempelkort ydes på specifikke varer, hvor du ved køb af et bestemt antal varer, optjener én gratis vare, f.eks. ‘Køb 9 og få den 10. gratis'. Der vil i de specifikke kampagner være udspecificeret gyldighedsperiode, antal varer, der skal købes for at rabatten udløses, samt hvilke varer, der kan samles stempler på. 

3.1.3 Rabatmærker 
Rabatmærker optjenes, når du handler i SPAR i specifikke kampagneperioder. Alt efter hvor meget du handler for, optjener du rabatmærker, som kan indløses til rabatkuponer, f.eks. 5 %, 10 % eller 15 % rabat på et køb op til max 2.000 kr. Der vil i de specifikke kampagner være udspecificeret gyldighedsperiode, antal rabatmærker der skal optjenes pr. rabatkupon, samt hvor meget der skal handles for, for at udløse et rabatmærke. Ligeledes vil kampagneperioden samt perioden for indløsning af optjente rabatkuponer være angivet i app’en. Se punkt 3.2 for produkter og produktgrupper som er undtaget. 

3.1.4 Rabatter hos samarbejdspartnere 

I nogle tilfælde kan du opnå rabatter hos vores samarbejdspartnere, når du køber eller booker varer eller ydelser på deres hjemmesider via fordelsapp’en. Du starter således i app’en, hvorfra du ledes videre til vores samarbejdspartners side. Rabatten er fratrukket prisen på samarbejdpartnerens side. 

3.2  
Vareserier og varegrupper som er undtaget SPARs fordelsprogram er: Periodens HUSK! priser, datovarer, mad ud af huset, spiritus, tobak, apotek og håndkøbsmedicin, aviser, ugeblade, magasiner, frimærker, spil, tips og lotto, oplevelsespakker, gavekort, taletidskort, modermælkserstatning, brændstof, flaske- og gaspant, forudbestilte og udsolgte varer samt ja-tak tilbud.  

3.3 
Der tages forbehold for udsolgte varer, leveringssvigt, billed- og trykfejl. 

4. Købshistorik 

Når du er tilmeldt SPAR SAMMEN, gemmer vi din købshistorik. Ønsker du ikke, at et givent indkøb, du foretager, skal indgå i din købshistorik i fordelsprogrammet, skal du informere kassemedarbejderen før isætning af dit betalingskort i betalingsterminalen. Herefter vil kassemedarbejderen sikre, at din købshistorik ikke registreres på din profil i fordelsprogrammet. Bemærk, at aktiverede kuponer og medlemspriser ikke udløser rabat i den pågældende handel, hvis du har frabedt dig, at handlen skal indgå i din købshistorik.  

5. Scan & Betal 

Når du benytter Scan & Betal i app’en, forudsætter det, at du tilføjer dit betalingskort og aktiverer bluetooth på din mobiltelefon, samt giver app’en adgang til mobiltelefonens lokationsdata og kamera. Dit varekøb og din NemID-validering gemmes i app’en. Du kan blive udtaget til stikprøvekontrol og alderskontrol i butikken, når du bruger Scan & Betal. Selvom du indtaster dine betalingskortoplysninger i app’en, lagres oplysningerne ikke hos os, og vi har ikke adgang til dem. 

6. Opsigelse af medlemskab 

6.1 
Du kan til enhver tid framelde dig som fordelskunde ved at logge ind på spar.dk eller i app’en og under menupunktet ‘Mine oplysninger’ klikke på ‘Slet min profil’. Ved framelding mister du dine eksisterende fordele, herunder rabatmærker og kuponer samt muligheden for fremadrettet at modtage medlemspriser og andre fordele.  

6.2. SPAR forbeholder sig retten til at opsige et medlemskab med øjeblikkelig virkning, hvis du misligholder medlemskabet f.eks. ved manglende overholdelse af disse gældende vilkår, eller ved misbrug af medlemskabet. Opsigelsen kan ske på e-mail til den adresse, du har registreret, hvorefter dine fordele ikke længere er tilgængelige. 

7.  Ændring af vilkår 

7.1 
SPAR forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår for medlemskab, herunder indholdet af fordelsprogrammet, f.eks. i form af udfasning af fordele og indførelse af nye fordele. De til enhver tid gældende vilkår findes på www.spar.dk/vilkår. 

7.2 
Ændringer til vilkårene vil blive kommunikeret via e-mail, www.spar.dk eller i app'en. Du anses for at have accepteret de nye vilkår, hvis du fortsætter med at bruge fordelsprogrammet, efter de nye vilkår er trådt i kraft. 

;