Spørgsmål og svar om SPAR SAMMEN

Her finder du de spørgsmål, vi oftest får til vores fordelsprogram- og app SPAR SAMMEN, og de svar vi giver.

Du kan også kontakte vores kundeservice. Vi sidder klar til at hjælpe dig mandag til fredag kl. 9:00-17:00. Lørdag og søndag holder vi lukket.

E-mail: kundeservice@spar.dk
Telefon: +45 88 20 68 13

Om fordelsprogrammet

Hvad er SPAR SAMMEN?

SPAR SAMMEN er SPARs fordelsprogram, som giver dig et hav af ekstra fordele og rabatter i SPAR. SPAR SAMMEN er knyttet op på dit betalingskort, så du slipper for at have et ekstra kort i pungen. Du får adgang til fordelsprogrammet gennem vores medlemsapp. 

Kan jeg bruge appen uden at have SPAR SAMMEN?

Ja. Du kan søge efter lækre opskrifter, se ugens avis eller finde den SPAR, der ligger tættest på dig.

Hvad er medlemsfordelene?

Fordelene er mange. Med SPAR SAMMEN får du adgang til et udvalg af medlemspriser og muligheden for at deltage i konkurrencer om gratis varer samt at samle rabatmærker digitalt. Du kan året rundt finde nye spændende kampagner i appen. Derudover har du adgang til tusindvis af lækre opskrifter, digitale kvitteringer, fælles indkøbsliste og meget mere.

Hvor gammel skal man være for at blive medlem af SPAR SAMMEN?

Man skal være fyldt 18 år for at få SPAR SAMMEN, og være bosiddende i Danmark.

Hvordan får jeg SPAR SAMMEN?

Det er nemt. Du får SPAR SAMMEN ved at hente vores app og tilmelde dit betalingskort i appen. Du henter den fra App Store her og fra Google Play her.

Hvem kan få SPAR SAMMEN?

Alle kan få SPAR SAMMEN. Det kræver blot et gyldigt betalingskort, en emailadresse, en smartphone og at du henter vores app. Så er du i gang.

Hvilke telefoner kan bruges til SPAR SAMMEN-appen?

Du kan bruge SPAR SAMMEN-appen på iPhone (iOS 14.0 og nyere) og Android telefoner (Version 6 og nyere).

Appen kan ikke bruges på windows-telefoner ligesom, at vi ikke længere supporterer tablets.

Koster det noget at tilmelde sig fordelsprogrammet?

Nej. Det er gratis at have SPAR SAMMEN. Du tilmelder blot dit betalingskort i appen, så er du klar til at gå ombord i dine mange nye fordele.

Kan jeg melde mig ud igen?

Ja. Hvis du ikke længere er interesseret i fordelene, kan du i appen fjerne dit tilmeldte betalingskort under ”Din profil”. Du trykker blot på det lille kryds på betalingskortet for at fjerne det.

Jeg har glemt min adgangskode til appen - hvad gør jeg?

Hvis du har glemt din adgangskode til appen, kan du nemt få gensendt en ny adgangskode ved at trykke på ”Glemt adgangskode” på loginsiden i appen. Så får du automatisk tilsendt en ny adgangskode til din tilmeldte mail.

Får jeg et fysisk medlemskort af SPAR?

Nej. Det gør du heldigvis ikke. Vi har sparet dig for et ekstra kort i pungen, ved at tilknytte fordelsprogrammet direkte til dit betalingskort. På den måde skal du ikke have et ekstra kort op ad pungen. Når du betaler med dit tilmeldte betalingskort, registreres dine fordele automatisk.

Hvordan tilføjer jeg et nyt betalingskort?

Det gør du nemt i appen under "Mere". Tryk på ”Tilføj betalingsmidler”. Indtast dine kortoplysninger og tryk ”gem kort”. Dit nye betalingskort er nu registreret.

Kan jeg have mere end ét betalingskort tilknyttet SPAR SAMMEN?

Ja. Du kan sagtens tilknytte flere betalingskort, hvis I er flere, der handler hjemme hos jer. Faktisk op til 5 kort. For at tilføje flere betalingskort, skal du blot trykke på ”Din profil”. Tryk på ”Tilføj betalingskort”.

Kan jeg betale med et debet-/kreditkort?

Ja. Benytter du et betalingskort, hvor du kan vælge mellem kredit eller debet, anbefaler vi, at du tilføjer både kreditkortnummeret og debetkortnummeret, for at være sikker på at du får din rabat. Du finder kreditkortnummeret på forsiden og debetkortnummeret på bagsiden af dit kort.

Er det sikkert at tilmelde mit betalingskort til SPAR SAMMEN?

Ja, det er 100 % sikkert. NETS står for sikkerheden omkring dit betalingskort – nøjagtigt som de altid gør. Det er NETS som opbevarer oplysninger om dit betalingskort – oplysninger som NETS i forvejen har, og derfor er SPAR ikke i besiddelse af dine betalingskortoplysninger.

Hvor kan jeg hente appen?

Du kan nemt og gratis hente appen i både AppStore her og Google Play her.

Kan jeg få SPAR SAMMEN uden en emailadresse?

Nej, desværre ikke. For at få SPAR SAMMEN skal man have en gyldig emailadresse og et gyldigt betalingskort.

Kan jeg benytte Apple Pay til mine køb med SPAR SAMMEN?

Vi understøtter Apple Pay med VISA, men da teknologien endnu ikke er fyldestgørende udviklet på alle korttyper, kan der ske fejl, hvor rabatter ikke udbetales, også med VISA. Det gælder både betaling med iPhone og Apple Watch. Vi anbefaler derfor, at du primært benytter fysisk betalingskort i vores butikker, hvis du normalt anvender Apple Pay som betalingsmiddel andre steder.

Kan jeg betale med MobilePay?

Ja, men kun når du betaler via Scan & Betal. Det er ikke længere muligt at benytte MobilePay som generel betalingsmiddel i vores butikker.

Kan jeg benytte Google Pay til mine køb med SPAR SAMMEN?

Vi understøtter Google Pay med MasterCard, men da teknologien endnu ikke er fyldestgørende udviklet på alle korttyper, kan der ske fejl, hvor rabatter ikke udbetales, også med MasterCard. Vi anbefaler derfor, at du primært benytter fysisk betalingskort i vores butikker, hvis du normalt anvender Google Pay som betalingsmiddel andre steder.

Hvilke betalingskort kan jeg tilknytte SPAR SAMMEN?

Du kan tilknytte de fleste betalingskort i appen. Fx VISA, MasterCard, Visa Electron, American Express m.fl.

Betalingservices som ApplePay og GooglePay kan ikke bruges til at udløse fordele og rabatter, da services som disse krypterer informationerne om dit kort, så vi ikke kan registrere dit køb

Skal jeg købe noget for at have SPAR SAMMEN?

Nej. Det er gratis og uforpligtende at være medlem af vores fordelsprogram. Men det ville da være fjollet ikke at drage nytte af alle de mange fordele, som du har gratis adgang til.

Kan jeg tilmelde mig SPAR SAMMEN på hjemmesiden?

Nej. Du kan kun tilmelde dig SPAR SAMMEN i appen, men vi lover, at det er nemt og lige til. Hent appen i AppStore her eller på Google Play her.

Hvorfor skal jeg vælge en favoritbutik?

Du skal vælge en favoritbutik, fordi du modtager lokale medlemspriser i appen, som kun gælder i din favoritbutik. Hvis ikke du har valgt en favoritbutik, vil du ikke modtage dem. Hvis der er særligt gode lokale medlemspriser, der venter på dig, så skynd dig at vælge en favorit.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt mit tilknyttede betalingskort, når jeg er ude at handle?

Har du glemt dit betalingskort, kan du desværre ikke modtage dine fordele. Det er ikke muligt at finde dig via telefonnummer eller email i kassen.

Kan jeg vælge flere favoritbutikker?

Nej, du kan kun vælge én favoritbutik, så sørg for at vælge den du oftest handler i.

Kan jeg se mine kvitteringer i appen?

Ja. Med SPAR SAMMEN er det lettere for dig at holde styr på madbudgettet. Under “Mere” og “Kvitteringer” bliver alle dine kvitteringer automatisk gemt. Så slut med at gemme gamle kvitteringer. I vores fordelsapp kan du altid se dit forbrug.

Jeg er flyttet - hvordan ændrer jeg favoritbutik i appen?

Du kan altid ændre favoritbutik i appen under ”Din profil”. Tryk på ”Ret favoritbutik” og find din nye favorit.

Om medlemspriser

Hvordan aktiverer jeg en kupon?

Du aktiverer nemt en kupon i appen. Når kuponen er aktiveret trækkes rabatten automatisk, når du betaler med dit tilmeldte betalingskort i butikken. Vi anbefaler, at du aktiverer kuponer 5-10 min. før betaling ved kassen.

En kupon er aktiveret, hvis knappen er blevet grå og du ser et rettetegn. Vi anbefaler, at du aktiverer kuponer 5-10 min. før betaling ved kassen.

Ønsker du at deaktivere en kupon skal du trykke på den grå knap igen. Knappen bliver herefter rød igen.

Hvor tit får jeg nye kuponer?

Du får nye kuponer i appen hver uge. Antallet af kuponer kan variere fra uge til uge.

Hvor lang tid gælder en aktiveret kupon?

Du kan altid se tilbuddets gyldighed ved at åbne selve kuponen. På det lidt større overblik finder du også en gyldig fra og til dato.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har fået rabat som forventet?

Hvis ikke du modtager den rabat du forventer, skal du kontakte butikken.

Gælder en rabat på alle varianter af et produkt?

På kuponen kan du se hvilke produkter, der kan udløses rabat på.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt at aktivere en kupon?

Hvis du har glemt at aktivere en kupon, inden du handler, kan vi desværre ikke give dig rabat.

Hvordan fjerner jeg kuponer, jeg allerede har aktiveret?

Hvis du vil deaktivere en kupon, skal du gå i fordele finde kuponen. Tryk på den grå knap. Knappen bliver nu rød igen, som indikerer, at kuponen er deaktiveret og kan aktiveres på ny. Kuponerne forsvinder automatisk, når de udløber og erstattes af nye kuponer.

Hvordan indløser jeg et tilbud i butikken?

Du skal ikke indløse tilbuddet i butikken, men indløse den i appen. Systemet ved derfor automatisk, at det skal udløse rabat på varen i butikken, når du betaler med det betalingskort du har tilknyttet SPAR SAMMEN.

Hvor på bonen kan jeg se, at jeg har fået rabat?

Nederst på din bon kan du se ”Samlet fordelsrabat xx,xx kr.”. Du kan også se det på dine digitale kvitteringer under "mere".

Skal jeg vise tilbuddet ved kassen?

Du skal ikke vise noget i kassen. Du skal aktivere tilbuddet i appen. Systemet ved derefter automatisk, at det skal udløse rabat på varen, når du i butikken betaler med det betalingskort du har tilknyttet SPAR SAMMEN.

Hvad er lokale medlemstilbud?

Lokale tilbud gælder kun i den SPAR butik, du har valgt som din favoritbutik. Lokale tilbud er markeret i appen. Tilbuddene vil variere fra butik til butik.

Får jeg stadig lokale tilbud, hvis ikke jeg har valgt en favoritbutik?

Nej. Du kan kun se lokale tilbud, når du har valgt en favoritbutik. Du kan vælge favoritbutik her.

Er det altid de samme medlemstilbud, der er tilgængelige?

Nej. Du vil skiftevis modtage nye tilbud på forskellige varer. Tilbuddene har forskellige gyldighedsperioder, og når de udløber, erstattes de af nye.

Om rabatmærker

Hvordan kommer jeg i gang med at optjene rabatmærker?

Under "Fordele" i appen kan du se under "Rabatmærker" om der er nogle aktive kampagner. Du skal trykke ”Start” under rabatmærker, før du optjener mærker. Mens du optjener rabatmærker, kan du løbende se din saldo i appen.

Hvor meget rabat kan jeg optjene?

Du kan samle rabatmærker til at optjene 10 %, 15 % og 20 % rabat på et helt køb. Indløser du dine rabatmærker, uanset rabatniveau, starter du forfra med at optjene.

Hvordan får jeg et rabatmærke?

Du får et rabatmærke hver gang du handler for 50 kr. i SPAR, og du skal opsamle 10 mærker pr. rabatniveau. Dvs. 10 rabatmærker udløser 10 % i rabat, 20 rabatmærker udløser 15 % i rabat og 30 rabatmærker udløser 20 % i rabat.

Hvor tit kan jeg indløse mine rabatmærker?

Du kan altid se på rabatmærkekampagnen, hvor lang tid kampagnen kører, og hvornår du kan indløse.

Hvordan indløser jeg mine rabatmærker?

Når du har opsamlet nok rabatmærker til at udløse en rabat, fx 10 %, skal du trykke på “Benyt nu” i appen under rabatmærker. Herefter fratrækkes rabatten automatisk, når du betaler i kassen med dit tilmeldte betalingskort.

Kan jeg samle rabatmærker hele året?

Nej. Du kan samle i udvalgte perioder. Du kan i appen altid se hvor lang opsamlingsperiode du har ved at se antal dage ud for det lille timeglas på rabatmærkekampagnen.

    Du kan læse vores vilkår for behandling af dine personoplysninger HER

    ;