Spørgsmål og svar

Her finder du de spørgsmål, vi oftest får, og de svar vi giver.

Du kan også kontakte vores kundeservice. Vi sidder klar til at hjælpe dig mandag til fredag kl. 9:00-17:00. Lørdag og søndag holder vi lukket.

E-mail: kundeservice@spar.dk
Telefon: +45 88 20 68 13

Om fordelsprogrammet

Hvad er SPAR SAMMEN?

SPAR SAMMEN er SPARs fordelsprogram, som giver dig et hav af ekstra fordele og rabatter i SPAR. SPAR SAMMEN er knyttet op på dit betalingskort, så du slipper for at have et ekstra kort i pungen.

Kan jeg bruge appen uden at have SPAR SAMMEN?

Ja. Du kan søge efter lækre opskrifter, se ugens tilbudsavis eller finde den SPAR, der ligger tættest på dig.

Hvad er fordelene?

Fordelene er mange. Med SPAR SAMMEN får du adgang til udvalgte tilbud, muligheden for at samle stempler og udløse en gratis vare samt at samle rabatmærker digitalt. Du kan året rundt finde nye spændende kampagner i appen.

Hvor gammel skal man være?

Man skal være fyldt 18 år for at få SPAR SAMMEN, og være bosiddende i Danmark.

Hvordan får jeg SPAR SAMMEN?

Det er nemt. Du får SPAR SAMMEN ved at hente vores app og tilmelde dit betalingskort i appen. Du henter den fra App Store her og fra Google Play her.

Hvem kan få SPAR SAMMEN?

Alle kan få SPAR SAMMEN. Det kræver blot et gyldigt betalingskort, en emailadresse, en smartphone og at du henter vores app. Så er du i gang.

Koster det noget?

Nej. Det er gratis at have SPAR SAMMEN. Du tilmelder blot dit betalingskort i appen, så er du klar til at gå ombord i dine mange nye fordele.

Kan jeg melde mig ud igen?

Ja. Hvis du ikke længere er interesseret i at få rabat og gode tilbud, kan du i appen fjerne dit tilmeldte betalingskort under ”Din profil”. Du trykker blot på det lille kryds på betalingskortet for at fjerne det.

Jeg har glemt min adgangskode til appen - hvad gør jeg?

Hvis du har glemt din adgangskode til appen, kan du nemt få gensendt en ny adgangskode ved at trykke på ”Glemt adgangskode” på loginsiden i appen. Så får du automatisk tilsendt en ny adgangskode til din tilmeldte mail.

Får jeg et fysisk medlemskort?

Nej. Det gør du heldigvis ikke. Vi har sparet dig for et ekstra kort i pungen, ved at tilknytte fordelsprogrammet direkte til dit betalingskort. På den måde skal du ikke have et ekstra kort op ad pungen. Når du betaler med dit tilmeldte betalingskort, registreres dine fordele automatisk.

Hvordan tilføjer jeg et nyt betalingskort?

Det gør du nemt i appen under ”Din profil”. Tryk på ”Tilføj betalingskort”. Indtast dine kortoplysninger og tryk ”gem”. Dit nye betalingskort er nu registreret.

Kan jeg have mere end ét betalingskort tilknyttet SPAR SAMMEN?

Ja. Du kan sagtens tilknytte flere betalingskort, hvis I er flere, der handler hjemme hos jer. Faktisk op til 5 kort. For at tilføje flere betalingskort, skal du blot trykke på ”Din profil”. Tryk på ”Tilføj betalingskort”.

Kan jeg betale med et debet-/kreditkort?

Ja. Benytter du et betalingskort, hvor du kan vælge mellem kredit eller debet, anbefaler vi, at du tilføjer både kreditkortnummeret og debetkortnummeret, for at være sikker på at du får din rabat. Du finder kreditkortnummeret på forsiden og debetkortnummeret på bagsiden af dit kort.

Er det sikkert at tilmelde mit betalingskort til SPAR SAMMEN?

Ja, det er 100 % sikkert. NETS står for sikkerheden omkring dit betalingskort – nøjagtigt som de altid gør. Det er NETS som opbevarer oplysninger om dit betalingskort – oplysninger som NETS i forvejen har, og derfor er SPAR ikke i besiddelse af dine betalingskortoplysninger.

Hvor kan jeg hente appen?

Du henter nemt appen i både AppStore her og Google Play her. Den er gratis.

Kan jeg få SPAR SAMMEN uden en emailadresse?

Nej, desværre ikke. Man skal have en gyldig emailadresse og et gyldigt betalingskort.

Kan jeg benytte Apple Pay?

Ja. Du kan betale med Apple Pay med din iPhone og dit Apple Watch og stadig automatisk få dine rabatter. Bemærk dog, at det kræver, at du har tilknyttet et VISA betalingskort til Apple Pay. Når Apple Pay er registreret med samme Visa-kort som i appen, vil dine rabatter automatisk trækkes fra, på aktive kuponer.

Kan jeg tilknytte MobilePay?

Ja. Du kan også betale med MobilePay via din telefon. Dog skal du tilføje dit betalingskort i appen først, herefter kan du tilknytte MobilePay. Det gør du under “Din Profil” som guider dig igennem hvordan du gør.

Kan jeg benytte Google Pay?

Ja. Du kan betale med Google Pay med din telefon og stadig automatisk få dine rabatter. Bemærk dog, at det kræver, at du har tilknyttet et VISA betalingskort til Google Pay. Når Google Pay er registreret med samme Visa-kort som i appen, vil dine rabatter automatisk trækkes fra, på aktive kuponer.

Hvilke betalingskort kan jeg tilknytte SPAR SAMMEN?

Du kan tilknytte de fleste betalingskort i appen. Fx VISA, MasterCard, Visa Electron, American Express m.fl. Du kan også tilknytte Dankort App.

Betalingservices som ApplePay og GooglePay kan ikke bruges til at udløse fordele og rabatter, da services som disse krypterer informationerne om dit kort, så vi ikke kan registrere dit køb

Skal jeg købe noget for at have SPAR SAMMEN?

Nej. Det er gratis og uforpligtende at være medlem. Men det ville da være fjollet ikke at drage nytte af alle de mange fordele du har gratis adgang til.

Kan jeg tilmelde mig på hjemmesiden?

Nej. Du kan kun tilmelde dig i appen, men vi lover det er nemt og lige til. Hent appen i AppStore her eller på Google Play her.

Hvorfor skal jeg vælge en favoritbutik?

Du skal vælge en favoritbutik, fordi du modtager lokale tilbud i appen, som kun gælder i din favoritbutik. Hvis ikke du har valgt en favoritbutik, vil du ikke se de lokale tilbud. Og der er særligt gode lokale tilbud, der venter på dig, så skynd dig at vælge en favorit.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt mit tilknyttede betalingskort, når jeg er ude at handle?

Har du glemt dit betalingskort, kan du desværre ikke modtage dine fordele. Det er ikke muligt at finde dig via telefonnummer eller email i kassen.

Kan jeg vælge flere favoritbutikker?

Nej, du kan kun vælge én favoritbutik, så sørg for at vælge den du oftest handler i.

Kan jeg se mine kvitteringer i appen?

Ja. Med SPAR SAMMEN er det lettere for dig at holde styr på madbudgettet. Under “Mere” og “Kvitteringer” bliver alle dine kvitteringer automatisk gemt. Så slut med at gemme gamle kvitteringer. I vores fordelsapp kan du altid se dit forbrug.

Jeg er flyttet - hvordan ændrer jeg favoritbutik?

Du kan altid ændre favoritbutik i appen under ”Din profil”. Tryk på ”Ret favoritbutik” og find din nye favorit.

Om stempelkort

Hvordan aktiverer jeg et stempelkort?

Du aktiverer nemt et stempelkort ved at finde det stempelkort du ønsker at aktivere, og herefter trykke på knappen ”Start” på stempelkortet. Så er du i gang.

Hvordan får jeg nye stempler?

Når stempelkortet er aktiveret, samler du automatisk stempler, når du køber den pågældende vare i SPAR.

Hvor lang tid har jeg til at samle stempler nok til at få en gratis vare?

Alle stempelkort har forskellige gyldighedsperioder. Du kan se gyldighedsperioden for det pågældende stempelkort øverst i højre hjørne på stempelkortet. Det er markeret med et timeglas.

Hvor tit kommer der nye stempelkort?

Det vil variere hvor ofte du har nye stempelkort tilgængelige, men du vil altid have mulighed for at samle på mindst ét stempelkort.

Hvor længe kan jeg hente min optjente vare?

Alle stempelkort har forskellige gyldighedsperioder. Du kan hente din optjente vare, så længe kampagnen kører. Du kan altid se varigheden på en kampagne i appen, hvor du øverst kan se hvor mange dage der er tilbage.

Hvordan kan jeg se hvor mange stempler jeg har?

Du kan altid åbne stempelkortet i appen og nemt se hvor mange stempler du har. Find dem under "Fordele" og "Stempelkort".

Kan jeg samle stempler på flere kort på samme tid?

Ja, sagtens. Du bestemmer selv hvor mange stempelkort du vil aktivere på samme tid.

Er det altid de samme stempelkort, der er tilgængelige?

Nej. Det varierer hvilke stempelkort, der er tilgængelige, og du vil ofte finde nye varer du kan samle stempler på. Stempelkortene har forskellige gyldighedsperioder, og når de udløber, erstattes de af nye.

Om tilbud

Hvordan aktiverer jeg et tilbud?

Du aktiverer nemt et tilbud ved at gå under tilbud og trykke ”Aktivér” på de tilbud, du ønsker at aktivere. Herefter er tilbuddet klar til brug, og rabatten vil automatisk blive modregnet, når du betaler med dit tilmeldte betalingskort i butikken.

Et tilbud er aktiveret, hvis knappen er blevet grå og du ser et rettetegn.

Ønsker du at deaktivere et tilbud skal du trykke på den grå knap igen. Knappen bliver herefter rød igen.

Hvor tit får jeg nye tilbud?

Du får nye tilbud i appen hver uge. Antallet af nye tilbud kan variere fra uge til uge.

Hvor lang tid gælder et aktiveret tilbud?

Du kan altid se tilbuddets gyldighed ved at åbne selve tilbuddet/kuponen. På det lidt større overblik finder du også en gyldig fra og til dato.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har fået rabat som forventet?

Hvis ikke du modtager den rabat du forventer, skal du kontakte butikken.

Gælder en rabat på alle varianter af et produkt?

På tilbuddet kan du se hvilke produkter, der kan udløses rabat på.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt at aktivere et tilbud?

Hvis du har glemt at aktivere et tilbud inden du handler, kan vi desværre ikke give dig rabat.

Hvordan fjerner jeg tilbud, jeg allerede har aktiveret?

Hvis du vil deaktivere et tilbud, skal du gå i fordele og finde tilbuddet. Tryk på den grå knap. Knappen bliver nu rød igen, som indikerer, at tilbuddet er deaktiveret og kan aktiveres på ny. Dine tilbud forsvinder automatisk, når de udløber og erstattes af nye tilbud.

Hvordan indløser jeg et tilbud i butikken?

Du skal ikke indløse tilbuddet i butikken, men indløse den i appen. Systemet ved derfor automatisk, at det skal udløse rabat på varen i butikken, når du betaler med det betalingskort du har tilknyttet SPAR SAMMEN.

Hvor på bonen kan jeg se, at jeg har fået rabat?

Nederst på din bon kan du se ”Samlet fordelsrabat xx,xx kr.”. Du kan også se det på dine digitale kvitteringer under "mere".

Skal jeg vise tilbuddet ved kassen?

Du skal ikke vise noget i kassen. Du skal aktivere tilbuddet i appen. Systemet ved derefter automatisk, at det skal udløse rabat på varen, når du i butikken betaler med det betalingskort du har tilknyttet SPAR SAMMEN.

Hvad er lokale tilbud?

Lokale tilbud gælder kun i den SPAR butik, du har valgt som din favoritbutik. Lokale tilbud er markeret i appen. Tilbuddene vil variere fra butik til butik.

Får jeg stadig lokale tilbud, hvis ikke jeg har valgt en favoritbutik?

Nej. Du kan kun se lokale tilbud, når du har valgt en favoritbutik. Du kan vælge favoritbutik her.

Er det altid de samme tilbud, der er tilgængelige?

Nej. Du vil skiftevis modtage nye tilbud på forskellige varer. Tilbuddene har forskellige gyldighedsperioder, og når de udløber, erstattes de af nye.

Om rabatmærker

Hvordan kommer jeg i gang med at optjene rabatmærker?

Under "Fordele" i appen kan du se under "Rabatmærker" om der er nogle aktive kampagner. Du skal trykke ”Start” under rabatmærker, før du optjener mærker. Mens du optjener rabatmærker, kan du løbende se din saldo i appen.

Hvor meget rabat kan jeg optjene?

Du kan samle rabatmærker til at optjene 10 %, 15 % og 20 % rabat på et helt køb. Indløser du dine rabatmærker, uanset rabatniveau, starter du forfra med at optjene.

Hvordan får jeg et rabatmærke?

Du får et rabatmærke hver gang du handler for 50 kr. i SPAR, og du skal opsamle 10 mærker pr. rabatniveau. Dvs. 10 rabatmærker udløser 10 % i rabat, 20 rabatmærker udløser 15 % i rabat og 30 rabatmærker udløser 20 % i rabat.

Hvor tit kan jeg indløse mine rabatmærker?

Du kan altid se på rabatmærkekampagnen, hvor lang tid kampagnen kører, og hvornår du kan indløse.

Hvordan indløser jeg mine rabatmærker?

Når du har opsamlet nok rabatmærker til at udløse en rabat, fx 10 %, skal du trykke på “Benyt nu” i appen under rabatmærker. Herefter fratrækkes rabatten automatisk, når du betaler i kassen med dit tilmeldte betalingskort.

Kan jeg samle rabatmærker hele året?

Nej. Du kan samle i udvalgte perioder. Du kan i appen altid se hvor lang opsamlingsperiode du har ved at se antal dage ud for det lille timeglas på rabatmærkekampagnen.